law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Hakları Hukuku’nun tarihsel gelişimi; İnsan Hakları Hukuku’nda kavram sorunsalı. | Prof. Dr. Halil Kalabalık, İnsan Hakları Hukuku, Kavram – Uygulama – Hak ve Ödevler Seçkin yayıncılık, Ocak 2013. |
2 | İnsan Hakları Hukuku’nun diğer hukuk dalları ve disiplinlerle ilişkisi; Ulusal ve uluslararası insan hakları hukukunun kaynakları. | Avrupa İnsan Hakları ve Temel Haklar Sözleşmesi ( AİHS), Birleşmiş Milletler, Kişisel ve Siyasal Haklar Uluslararası Sözleşmesi (1966) ve BM Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi (1966), TC Anayasası. |
3 | İnsan haklarının özellikleri (evrensellik, bireysellik, kişisellik, dokunulmazlık, devredilmezlik/vazgeçilmezlik…); Hakların sınıflandırılmasında temel yaklaşımlar; Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Haklar | Avrupa İnsan Hakları ve Temel Özgürlüklerin Korunmasına dair Sözleşme( AİHS), Birleşmiş Milletler, Kişisel ve Siyasal Haklar Uluslararası Sözleşmesi (1966) ve Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi (1966). |
4 | İnsan hakları koruma mekanizmaları (1) | http://www.un.org/fr/rights/ http://www.echr.coe.int/Documents/Convention_TUR.pdf http://www.african-court.org/ http://www.corteidh.or.cr/index.php/en Bölge Mahkemeleri: Örnek, Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı- Afrika İnsan Hakları Mahkemesi kurulmasına ılişkin Ek protokol. |
5 | İnsan Hakları Koruma Mekanizmaları (2) | BM İnsan hakları koruma mekanizmaları; yargısal olmayan kontrol yolları, BM ve Avrupa Konseyi Resmi internet sitesi. |
6 | Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru | Anayasa 148. Madde; Anayasa Mahkemesi resmi web sitesi karar araştırma ve incelemesi ( 2 adet). |
7 | ARASINAV | |
8 | Pozitif yükümlülükler | Prof. Dr. Sibel İnceoğlu, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Anayasa, Beta Yayıncılık, Ekim 2013, 3. Baskı, Bölüm: Devletin Pozitif Yükümlülükleri ve Dolaylı Yatay Etki; A. Şeref Gözübüyük, Feyyaz Gölcüklü, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İnceleme ve Yargılama Yöntemi, 10. Baskı, Turhan, Ankara, 2013, s. 392-409. |
9 | AİHS’ne genel bakış, 13, 14 ve 15. maddelerin incelenmesi | AİHS ilgili maddeler:, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Cilt:1, Açıklama ve Önemli Kararlar, Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant,Ekim 2012, 1. Baskı; HUDOC Veri Tabanı. |
10 | AİHS 2 VE 3. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | AİHS ilgili maddeler:, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Cilt:1, Açıklama ve Önemli Kararlar, Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant, Ekim 2012, 1. Baskı; HUDOC Veri Tabanı |
11 | AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | AİHS metni; A. Şeref Gözübüyük, Feyyaz Gölcüklü, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İnceleme ve Yargılama Yöntemi, 10. Baskı, Turhan, Ankara, 2013, s. 265-315 ;Sibel İnceoğlu, İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi Kararlarında Adil Yargılanma Hakkı Kamu ve Özel Hukuk Alanlarında Ortak Yargısal Hak ve İlkeler, Beta, 2013 Mart, 4. Baskı, Bölüm: 6. Madde; AİHS metni ve HUDOC veri tabanı üzerinden karar incelemesi. |
12 | AİHS 9.,10 ve 11. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | AİHS ilgili maddeler:, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Cilt:1, Açıklama ve Önemli Kararlar, Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant, Ekim 2012, 1. Baskı. |
13 | SUNUM | |
14 | SUNUM | |
15 | DÖNEMİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Halil Kalabalık, İnsan Hakları Hukuku, Kavram, Uygulama, Hak ve Ödevler, Seçkin, Ocak 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi, Cilt:1 ve Cilt 2, Açıklama ve Önemli Kararlar, Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant Ekim 2012 / 1. Baskı; A. Şeref Gözübüyük, Feyyaz Gölcüklü, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İnceleme ve Yargılama Yöntemi, 10. Baskı, Turhan, Ankara, 2013 ; Prof. Dr. Osman Doğru, Dr. Atilla Nalbant, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi, Açıklama ve Önemli Kararlar, Cilt:2; Mehmet Akif Etgü, Kamu Hukukunda Mülkiyet Hakkı ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin Mülkiyet Hakkına Bakışı, On iki Levha Yayıncılık;.-HUDOC veri tabanı üzerinden karar incelemesi. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 16 | 256 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 326 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | ||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest